Χρήσιμες πληροφορίες για την Ηπατίτιδα Α

Υπό το φως του πανικού του πήγε να δημιουργηθεί λόγω του εντοπισμού κρούσματος ηπατίτιδας Α στην Ειδομένη, ευκαιρία να ξεκαθαρίσουμε μερικά πράγματα σχετικά με τη νόσο.

Είναι ιογενής λοίμωξη που απαντάται μόνο στον άνθρωπο και μεταδίδεται κυρίως με την κατάποση από μολυσμένα τρόφιμα και υλικά (αυτό που εννοούν όταν λένε μέσω της κοπροστοματικής οδού). Αν και είναι αρκετά ανθεκτικός στο περιβάλλον, καταστρέφεται εύκολα με τον βρασμό, την χλωρίνη και το ιώδιο.

Ο χρόνος επώασης είναι 2-6 εβδομάδες, ενώ η περίοδος της μεγαλύτερης διασποράς του ιού από τον ασθενή είναι κατά την 14-21 μέρα, οπότε και οι περισσότεροι ασθενείς είναι ασυμπτωματικοί.

Λόγω της φύσης της ασθένειας, έχει μεγάλη σημασία η υγιεινή, η καθαρή υδροδότηση και οι συνθήκες διαβίωσης. Οσο χειρότερες είναι, τόσο συχνότερη η ασθένεια. Σημαντικότατο ρόλο στο περιορισμό της παίζουν ο εμβολιασμός και η παθητική ανοσοποίηση.

Η πρόγνωση της ασθένειας είναι εξαιρετική. Πολλοί ασθενείς δεν εμφανίζουν καν συμπτώματα και η αποδρομή της λοίμωξης καταλείπει μακροχρόνια ανοσία. Ασθενείς με κακή έκβαση είναι κυρίως οι ηλικιωμένοι κι αυτοί που έχουν υποκείμενη ηπατική νόσο. Όσοι εκδηλώσουν συμπτώματα, αυτά αρχικά έχουν τη μορφή γριππώδους συνδρομής και στην πορεία ενδέχεται να εκδηλώσουν αύξηση των τρανσαμινασών και ίκτερο. Οι βαριές επιπλοκές είναι σπάνιες. Η θεραπεία είναι κυρίως υποστηρικτική.

Γνωρίζοντας αυτά, συνειδητοποιούμε ότι ο πανικός που επιχειρήθηκε να καλλιεργηθεί δεν είναι αθώος, αλλά έχει στόχο τη διαταραχή της κοινωνικής ηρεμίας. Μπορούμε να αντισταθούμε σε αυτό. Μην ξεχνάμε ότι η γνώση είναι δύναμη. Και οι πιο κατάλληλοι να παρέχουν τη γνώση είναι οι ειδικοί.

Επιλεγμένες δημοσιεύσεις
Πρόσφατες δημοσιεύσεις